چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد بر مدار پیاده‌مداری

  • کد خبر: ۵۰۰۸۸
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
مشهد بر مدار پیاده‌مداری
شهردار مشهد با تأکید بر اینکه پیاده روسازی باید به یک نهضت تبدیل شود و در سراسرمناطق شهر اتفاق بیفتد، گفت: در این راستا بهسازی و مناسب سازی مسیر‌های تشرف حرم مطهر باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در نشست بررسی طرح نهضت پیاده روسازی و تقویت پیاده محوری افزود: به نظرم بهسازی پیاده رو‌ها به صورت پراکنده و جزئی تأثیر مناسبی ندارد و این اقدام باید به صورت کلان پروژه و در محور‌های شاخص، از جمله معابر تشرف به حرم مطهر رضوی اجرا شود.
وی اضافه کرد: در کنار مسیر‌های تشرف به حرم مطهر، بولوار وکیل آباد و کوهسنگی نیز ظرفیت مناسبی برای این کار دارند.


ضرورت تبدیل میدان کارخانه نوآوری به مسیری پیاده محور

کلائی با بیان اینکه یکی دیگر از مسیر‌های شاخص برای پیاده محوری حد فاصل میدان کوثر تا میدان کارخانه نوآوری است، اظهار کرد: برهمین اساس باید به آرام سازی حرکت خودرو در این مسیر توجه شود.
وی تصریح کرد: باید با نوع طراحی، این پیام را بدهیم که این مسیر عبوری نیست و برای رفت و آمد خودرو‌ها دسترسی‌ها را از سایر معابر هم عرض مهیا کنیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه معتقد است میدان کارخانه نوآوری باید کم کم به میدانی پیاده محور تبدیل شود، افزود: همچنین با وجود کارخانه نوآوری این زمینه برای واحد‌های تجاری این محدوده ایجاد خواهد شد تا به کافه پیاده راه تبدیل شوند.
وی ادامه داد: در کنار تقویت پیاده محوری در مسیر کوثر، در رینگ دور میدان کارخانه نوآوری نیز باید تغییر هویت ایجاد و پیاده محوری در این محدوده تقویت شود.


ضرورت بهسازی ۴ معبر اصلی تشرف به حرم

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر نیز در این نشست گفت: باید ۴ معبر اصلی تشرف به حرم مطهر به عنوان محور اصلی شهر مشهد بهسازی شود.
سیدمسعود ریاضی افزود: در این دوره فعالیت‌های عمرانی با شتاب و قدرت خوبی پیش می‌رود و در ۲۰ ماه ۱۱‌تقاطع غیرهم‌سطح احداث شده که فراتر از انتظار بوده است. ریاضی تصریح کرد: طبیعی است که باید اقدامات ترافیکی هم زمان پیش رود و اتفاقاتی که می‌افتد شکل یک نهضت داشته باشد، وقتی می‌گوییم نهضت پیاده روسازی، باید به طور مثال مردم بتوانند ۶ ماه بعد بخشی از اقدامات انجام شده را به چشم ببینند.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امضای مناسبی پای عملیات عظیم عمرانی‌ای که اکنون در شهر شاهد آن هستیم باشد، ناچاریم به پیاده روسازی در زمان کوتاه باقی مانده توجه کنیم.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ازاین رو اولویت بندی کردیم که در زمان باقی مانده چه میزان از پیاده رو‌ها را می‌توان بهسازی کرد و در این راستا ۴‌محور مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که محور اصلی شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است، اما بعد از گذشت ۱۲۰۰ سال هنوز معابر تشرف به حرم مطهر کامل نیست.
ریاضی گفت: در کنار مسیر‌های تشرف به حرم مطهر، بهسازی و مناسب سازی محور‌های گردشگری مشهد مانند بولوار وکیل آباد و کوهسنگی و همچنین معابر با درخواست سفر زیاد مانند خیابان سناباد و خیابان خیام نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در نهضت پیاده روسازی سعی کردیم تا به مناطق هم توجه شود که خوشبختانه در چند سال گذشته بهسازی پیاده روها، به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکلی مناسب اجرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->